Klachtenregelement

Wie zijn wij en wat doen we?

Wij – Perfectum, Management Solution, Management Solution Eureka en ArbeidsHerstel – verder te noemen onze organisatie, houden ons bezig met uiteenlopende dienstverlening op het gebied van arbeid. Diensten zoals persoonlijke begeleiding, jobhunting en jobcoaching, advisering, training, assessment, detachering en uitzending.

 

U bent ontevreden?

De medewerkers van onze organisatie doen hun best hun werk zo zorgvuldig mogelijk en naar behoren uit te voeren. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent.

Een klacht over onze organisatie is een uiting van ontevredenheid over de organisatie, medewerkers van de organisatie en/of de dienstverlening.

Wilt u uw onvrede uiten? Maak dit allereerst bespreekbaar met de betrokkene of met uw contactpersoon bij onze organisatie. Als u er dan samen nog niet uitkomt, kunt u een gesprek aanvragen met de leidinggevende. Levert ook dat niet het gewenste resultaat op, dan kunt u schriftelijk een klacht indienen.

 

Bij wie dient u een klacht in?

Als het niet lukt om snel tot een oplossing van uw probleem te komen dan kunt u een officiële schriftelijke klacht indienen. U dient per post de klacht op naam van het bedrijf bij ons hoofdkantoor in, t.a.v. de klachtencoördinator, Postbus 2235, 7801 CE Emmen.

Om uw klacht goed te kunnen behandelen is het belangrijk dat u in de klachtbrief de volgende informatie vermeldt: uw naam en adres, telefoonnummer waar u op bereikbaar bent, een omschrijving van de klacht met vermelding van feiten en omstandigheden en de naam van de betrokken medewerker. Voorzie uw klachtbrief van datum en uw handtekening.

 

Wat gebeurt er met uw klacht?

Na ontvangst van uw klacht treedt de klachtenprocedure van onze organisatie in werking. Klachten worden met zorg en vertrouwelijk behandeld.

Uw klacht wordt door de klachtencoördinator overgedragen aan de klachtbehandelaar. De klacht wordt niet behandeld door de medewerker waar de klacht betrekking op heeft.

Binnen twee weken na ontvangst krijgt u een schriftelijke ontvangstbevestiging, met een korte omschrijving van de klacht en de verdere behandeling van uw klacht.

Zowel de klager als de betreffende medewerker worden in de gelegenheid gesteld gehoord te worden door de klachtbehandelaar. De klachtbehandelaar bepaalt of  de klacht gegrond is en of er een correctie, genoegdoening en/of vervangende dienst aangeboden wordt. U wordt schriftelijk in kennis gesteld van de bevindingen en de eventuele te nemen/genomen maatregelen. Binnen zes weken na ontvangst wordt de klacht afgehandeld.

Indien u deelneemt aan een re-integratie / jobcoach traject wordt uw schriftelijke klacht tevens gemeld aan uw Arbeidsdeskundige. Mocht u van mening zijn dat uw klacht niet naar behoren is afgehandeld dan kunt u zich wenden tot uw Arbeidsdeskundige.